Otur eller vad?

Hm i söndags var jag i stan och fick plötsligt sjukt ont i magen så drog hem och la mig i sängen resten av dagen.
Pratade med mamma och på måndagen ringde hon vårdcentralen på Brommaplan och jag fick en tid kl 15.15.
Väl där kände doktorn på min mage och jag fick ge blodprov.
Provet var nått med inflamation i kroppen. Man ska ha under 10 och jag hade 42 >< Så han gissade på blindtarmen.
Han skrev en remiss och skicka mig till St göran.

På st göran fick jag träffa en kirurg som klämde mig på magen och han va säker på att det va blindtarmen.
Han ritade mig på magen och visade vart dom skulle gå in och ta bort min blindtarm.
Det skulle tydligen bli en titthålsoperation.

Sen efter ett tag kördes jag upp till avldelning 36 i rum 12. och fick sängplats 1 XD
Läkaren sa att dom trodde att jag skulle få opereras runt 18 eller 19.00.
Jag va i prio 3 gruppen.
När jag kom till rummet fick jag inte röra sängen. Jag skulle ducha först och fick nån förpackning med en svamp i som hade nå desifiktionsmedel på sig.
Efter duchen la jag mig i sängen och väntade.
Tiden gick och inget hände ochsjukskötarna visste inget.
Pappa var med mig tills mamma kom.
Mamma stanna och höll mig sällskap medans jag väntade.

Klockan blev 02.45 innan jag fick åka till operationssalen.

Tiden innan hade dom proppat mig med morfin, medel mot illamående och så hade jag dropp.
jag hade även inte ätit sen kl 12.00.

Nu när det väl var dags var jag påväg att psyka ur så fick en hel spruta med stesolid XD
Kirurgerna var inte speciellt glada över att jag fått stesolid, vet inte varför dom va det :/

Det jag minns var att jag fick en mask över munnen och en kirurg lutade sig över mig och sa att nu sprutade han in nått sömnmedel i armen på mig. Han hann räta på sig och sen va jag borta.
När jag slog upp ögonen var jag på uppvaket.
Jag låg väll där i nån timme. sen fick jag komma upp till avdelning 36 igen.

Där jag fick mer morfin och medel mot illamående och antibiotika och dropp.

Efter ett väldigt långt tag kom läkaren in och sa att det va som dom trodde att det va blindtarmen. Men dom hade även upptäckt att jag hade en inflamation i höger äggstock oxå.

Detta var på måndagen.

På tisdagen tog dom bort droppet och jag skulle försöka äta. Men fick inte behålla någonting, varken mat eller vätska, spydde och spydde.

Så dom va tvugna att sätta dit droppet igen.

Tror jag tog slut på 4 eller 5 dropp påsar, 2 antibiotika(fick senare antbiotika piller).
På onsdagen kunde jag äta igen. Så fort jag hade ont gav dom mig 1000mg alvedon och lite morfin på morgonen.

Sen vid 5 kom mamma och pappa och hämtade mig och vi åkte hem.

Nu sitter man här efter tre dagar hemma och kanske ska tillbaka imorrn eftersom det gör så jävla ont i magen. Både vid äggstocken och hålet vid naveln plus att jag har lite feber >< .


Så får se hur det går ;)


Kommentarer
Postat av: natuz

Hoppas allt blir bra med dig :) Du kanske har en cysta i äggstocken... Jag hoppas ivf allt löser sig.. å det gör det nog :D

2010-02-06 @ 22:36:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0