Dagen!

Sammanfattning av dagen:

Vaknade.
Sminkade mig, vilket tog ett tid eftersom mina ögonbryn inte ville bli jämna XD
Gick upp och åt frukost och sen drog jag direkt till morsan jobb.
När jag va framme fick jag rikskuponger och gick ner till ett fik som ligger under mammas jobb och köpte en laktiosfri vaniljlatte och en marshmallow chocolate chip cookie (tror den hette).
Gick upp till mammas jobb igen och satt där och fikade medans mamma åt sin soppa :)

Sen vid halv 12 åkte vi till Södra Station och Habiliteringen.
Kartan va as dålig som vi fick med så blev tvugna att fråga massa folk om dom visste vägen dit.
Efter ca 10 min hittade vi fram.

Fick träffa en psykolog och en arbetsterapeut. Och vi pratade om mig och vad kände med aspergern om det hade givit någon förklaring jag undrat över i mitt liv.


Jag har inprincip alltid kännt att jag va annorlunda.
Nu vet jag varför.
Jag har välidgt svårt att läsa kroppsspråk om inte det är väldigt tydliga tecken.
Svårt för ironi och har väldigt lätt att missuppfatta vad folk säger....

men men....
Vi va där ca 1 timme.

Sen åkte vi till karlberg och skulle byta tåg.
Träffade Liam och några från hennes klass.
När tåget kom åkte jag och min mor till Spånga.
När vi kom fram kom vi på att vi ville fika. Så gick till cafeét som ligger mittemot stationen fast på andra sidan vägen.
Jag åt en chockladboll och mamma en semla fast hon inte får äta nått sånt alls ^. ^

När det va avklarat tog vi bussen mot Brommaplan och gick av vid Bällstavägen.
Mamma skulle handla och jag skulle hem till Kaka.

Kaka och jag nördade tv spel ( som vanligt)

Vid 19 tror jag kom mamma och hämtade mig och vi åkte hem och jag började lite med middagen.

Efter vi ätit letade jag reda på massa papper som jag hade fått från Nya elementar ( den skola där plågade mig igenom högstadiet)
Gick sedan och mötte Kaka och vi eldade upp dom i kyrkbacken och hade ett litet lägerbål och "sörjde" nya elementar.
(kaka gick oxå där)

Sedan hem till Kaka och spela tv spel.
Efter ett tag kom vi på att kaka oxå nog hade lite papper hemma.
Så vi hittade några men eldade bara upp underlag för utvecklingssamtal, samt lite betygsvarningar X)

Lovade morsan att jag skulle vart hemma vid 22.20 och när vi stod och eldade kollade jag på klockan och upptäckte att den bussen jag skulle ta hade gått för 2 min sen.
Så vi gick in och spelade ännu mer tv spel tills det va dags för mig att gå till bussen :/

Nu sitter jag här och orkar inte gå och lägga mig XD

aja ......Natti natti.

Puss och knull hjärtegull XD XP

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0